Skolens værdigrundlag

Værdigrundlaget er et værktøj og dermed et fælles pejlemærke for vores virke. Værdigrundlaget ligger til grund for vores arbejde på skolen og de samarbejder vi indgår i.
Skolens værdigrundlag er gældende for alle med tilknytning til Pilehaveskolen.

Pilehaveskolen - et godt grosted

At lykkes, at trives, at lære

Vi tror på at trivsel og læring og oplevelsen af at lykkes går hånd i hånd. Vi arbejder for at Pilehaveskolen er et godt grosted, hvor børn som voksne har mulighed for at lykkes.

Trivsel er, at alle har ansvar for, at alle trives og for at gribe ind, hvis vi ser mangel på trivsel.

Fællesskab og traditioner

På Pilehaveskolen vil vi gerne give alle, både elever, skolens personale og forældre en oplevelse af at være en del af et fællesskab med fælles oplevelser og traditioner.

Ansvarlighed og Respekt

Vi lægger vægt på ansvarlighed for egen og andres situation, og på at vi alle udviser respekt og hensyntagen til vores medmennesker. Ansvarlighed er, at alle har ansvar for at behandle hinanden ordentligt og gribe ind, hvis det modsatte sker, passer på hinanden, på skolens bygninger og vores fælles omgivelser.

Grundlæggende respekt for andre mennesker er den bærende værdi i kommunikation på alle planer i skolehverdagen.

Nærvær, dialog og Tillid

Vi ønsker et godt og tæt samarbejde med og mellem forældre, hvor vi er i løbende dialog og med tillid til at vi alle vil det bedste for fællesskabet, for alle børn og det enkelte barn. Vi vil gerne inddrage forældrene i skolens liv til gavn for udviklingen af aktiviteter der styrker fællesskabet.

billede