SFO og klub

Pilehaveskolens SFO består 2 afdelinger, på hver sin matrikel; Pilekvisten og Klub Nordmark. Der er omkring 230 børn i Pilekvisten og 180 børn i Klub Nordmark.

I SFO’en har vi fokus på det enkelte barns behov og trivsel. De voksne møder børnene i børnehøjde og er opmærksomme på, hvordan børnene omgås hinanden, verbalt og nonverbalt, så de støttes i at udvikle gode måder at løse uoverensstemmelser og konflikter på.

Vi arbejder målrettet på at udvikle og løfte børnenes faglige og sociale kompetencer ved at bruge vores viden om skoledagens indhold til at lave aktiviteter, hvor børnene kan inddrage deres viden bevidst eller ubevidst.

Vi giver børnene plads til at lege og frihed til fordybelse. Vi arbejder aktivt på at skabe rammer, der understøtter alle børns deltagelse ved fx at synliggøre det enkelte barns ressourcer i fælles aktiviteter.

I et barns liv er overgange af stor betydning. Vi gør os umage, med at gøre det så trygt som muligt. Her kan I læse mere om hvordan vi arbejder med overgange fra børnehave til SFO og skole.

For yderligere oplysninger kontakt venligst SFO’en

Du kan finde oplysninger om indskrivning, pris, friplads, lukkedage og Sommer Camp på Vallensbæk Kommunes hjemmeside

Åbningstider: Skoledage kl. 6.30 - 8.00 og igen fra kl. 12.45 - 17.00, undtaget fredag, hvor vi lukker kl. 16.00.

Skolefridage/ferier: kl. 6.30-17.00/16.00

Pilekvisten 0-2. klasse

Horsbred 197 A

2625 Vallensbæk